Economie
EO

'Dubai-reep' niet aan te slepen na viral op TikTok (met dank aan Monica Geuze)

foto: Monica Geuze/TikTok
  1. Nieuwschevron right
  2. 'Dubai-reep' niet aan te slepen na viral op TikTok (met dank aan Monica Geuze)

Chocolaterie De Bonte Koe uit Schiedam wordt overspoeld door bestellingen van de zogenoemde 'Dubai-reep'. Op TikTok werd de reep een paar weken geleden zo’n hype dat de winkel het niet meer kan bijbenen. "Normaal verkochten we online zo’n dertig repen per dag, nu tweeduizend…", vertelt eigenaar Amy Klein lachend in Geld of je leven.

Video niet beschikbaar

De Dubai-reep bevat pistache en kunefe, bekend van baklava. Naast een smaaksensatie ook een geluidssensatie, en precies daarom doet hij het zo goed, vertelt Klein. "Er komt een knisperend geluid vrij, wat het ook goed doet op ASMR-TikTok", vertelt Klein.

ASMR is een filmpjesgenre waar met geluiden een tintelend gevoel in het lichaam wordt veroorzaakt. Dit is populair op YouTube, maar dus ook op TikTok en Instagram.

Monica Geuze

De reep was al populair omdat De Bonte Koe zelf een TikTok-filmpje erover had gemaakt. Het ging echter helemaal vliegen toen de bekende Nederlandse influencer Monica Geuze er een filmpje over maakte. "We hadden zo’n honderd orders open staan. Toen kregen we er binnen vijf minuten ineens zeshonderd… We wisten eigenlijk niet hoe dat kwam, dus toen gingen we onderzoek doen. Toen bleek Monica Geuze een filmpje te hebben gedeeld", vertelt Klein.

Dat was geen sponsordeal, benadrukt ze: "We hebben haar geen reep gestuurd, ze heeft er gewoon zelf één besteld, maar sindsdien zien we echt een spike in de orders."

Dubai-chocolade van de Bonte Koe gaat viral (12 juni 2024) - Geld of je leven

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Geld of je leven

Geld of je leven is een dagelijks economieprogramma van de EO. Wil je meer Geld of je leven? Alle gesprekken over de staat van de economie vind je in onze podcast.

Klik hier om je te abonneren

Ster advertentie
Ster advertentie