Achtergrond

SGP bestrijdt Second Love reclames op een bijzondere manier

foto: Pexels.comfoto: Pexels.com
  1. Nieuwschevron right
  2. SGP bestrijdt Second Love reclames op een bijzondere manier

In De Volkskrant stond dinsdag een paginagrote advertentie waarin de woorden liefde en trouw in een groot rood hart waren afgedrukt. De advertentie was ondertekend door Kees van der Staaij, fractievoorzitter van de SGP in de Tweede Kamer.


“Wij vonden het belangrijk om eens positief over de woorden ‘liefde’ en ‘trouw’ te spreken," vertelde Van der Staaij op NPO Radio 1. "Het zijn woorden waar vaak negatief over gesproken wordt. Dan is het heel mooi om niet alleen te klagen of bezwaren te uiten tegen Second Love of overspel reclames, maar ook eens de positieve begrippen centraal te zetten."

De begrippen worden nog eens uitgelegd door Van der Staaij. "Liefde is warmte, verbondenheid, er zijn voor de ander, jezelf geven. En trouw is volhouden, betrouwbaar zijn, van je op aan kunnen. Ik heb het idee dat we heel weinig woorden hebben om die positieve waarden invulling te geven. Het is niet allemaal rozengeur en maneschijn, maar het is wel realistisch dat er nog heel veel warme verbondenheid tussen mensen is."

Anders uitgelegd

"Er is veel verzet is tegen trouw, omdat dat zou betekenen dat je vastzit. Maar dan zet je trouw in om mensen in hun eigen ongeluk vast te houden. Als je je alleen maar daarop richt, raak je kwijt dat trouw ook een hele positieve invulling kan hebben”, aldus Van der Staaij.

Het element van volhouden is daarbij erg belangrijk volgens Van der Staaij, hij vergelijkt het met sport. “Toen ik in militaire dienst moest hardlopen, wilde ik stoppen want ik kon niet meer. Toen werd ik aangemoedigd om door te gaan en merkte ik: er komt een nieuwe energielaag boven. Daar was ik nooit achter gekomen als er nooit die oproep was geweest om vol te houden Dus dat was zeker de moeite waard.”

Ster advertentie
Ster advertentie