'Ze verdienen miljarden met de verkoop van gif en doen alsof ze het beste voor hebben met de mens'
- Nieuws
- 'Ze verdienen miljarden met de verkoop van gif en doen alsof ze het beste voor hebben met de mens'
Op Comedy Central is sinds kort een nieuw programma te zien, Drunk History. Elke aflevering vertellen flink ingedronken BN'ers een stuk vaderlandse geschiedenis. De alcoholbranche zelf schreeuwde moord en brand. En, druktemaker Ellen Deckwitz vindt dat hypocriet. In De Nieuws BV zegt zij: "Ze verdienen miljarden met de verkoop van gif, en doen desondanks alsof ze het beste voorhebben met de mens."
Video niet beschikbaar
Na alle ophef viel de eerste aflevering van Drunk History volgens Ellen wel mee: "In het geval van Donnie was het een bevestiging van wat iedereen die weleens een familiefeest bezoekt allang weet: dat mensen die van nature al niet grappig zijn, echt niet humoristischer worden door drank, hooguit een stuk tragischer."
Ellen: "Het gaat mij om de hypocrisie van de Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie. Hunprotest tegen Drunk History komt niet voort uit betrokkenheid, ze willen gewoon doen alsof er echt zoiets bestaat als heilzaam alcoholgebruik. Daarmee implicerend dat alcohol in niet al te hoge doseringen geen gevaar vormt voor de gezondheid. Ze verdienen miljarden met de verkoop van gif, en doen desondanks alsof ze het beste voorhebben met de mens, terwijl ze feitelijk bereid zijn om andermans gezondheid te schaden voor het maken van winst."