Geld of je leven
Betalen voor de schade die een product aanricht bij mens en milieu: werkt dat? (25 januari 2024)
- Podcasts
- Geld of je leven
- Betalen voor de schade die een product aanricht bij mens en milieu: werkt dat? (25 januari 2024)
do 25 januari 2024
De Duitse supermarktketen Penny deed een experiment met ‘true price’: voor negen producten moesten mensen ook betalen voor de schade die dat product aanricht bij mens en milieu. Het resultaat: de verkoop van die producten kelderde. Hoe is het in Nederland met de ervaringen met ‘true pricing’?
Presentator Hans van der Steeg in gesprek met:
- Michel Scholte, oprichter True Price
- Els Duivenvoorde, cateringsbedrijf Vitam
🟣 Lees ook: Goed dat steeds meer producten in de supermarkt alleen biologisch te koop zijn?
💬 Praat mee: Waarom stelen dieven die niet arm zijn? Gewoon omdat het kan!
📱Iets toevoegen? De redactie tippen? WhatsApp ons!
Het beste van DIT in je mailbox:
✉️ Nieuwsbrief