De Mediaweek Awards: Chansons & STER nieuwe stijl maakt wat los
- Nieuws
- De Mediaweek Awards: Chansons & STER nieuwe stijl maakt wat los
Elke week kiest mediadeskundige Ron Vergouwen het tv- en radiomoment van de week bij De Perstribune van MAX. Deze week is zijn keuze gevallen op het nieuwe programma Chansons van Matthijs van Nieuwkerk en Rob Kemps. En op de nieuwe tune van de STER-reclames op de publieke radiozenders.
Video niet beschikbaar
Chansons
Na Matthijs Gaat Door vorige week kiest Ron Vergouwen opnieuw voor een programma van Matthijs van Nieuwkerk als tv-moment van de week: Chansons, samen met Rob Kemps. "Vorige week stoorde ik me nog ontzettend aan de schreeuwende manier waarop Rob de SBS6-show The Wheel presenteerde, maar zijn tomeloze energie is een geweldige combinatie met de iets ingetogenere Matthijs", aldus Ron Vergouwen. "Samen trekken ze vier afleveringen lang door Frankrijk om ons met hun fascinatie voor Jacques Brel, Charles Aznavour en Edith Piaf, op persoonlijke en aanstekelijke wijze te onderwijzen."
Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.
Het programma trok uiteindelijk zo’n achthonderdduizend kijkers. Zeer knap voor zo’n niche onderwerp.
STER nieuwe stijl
Het radiomoment van de week is iets dat de vaste radioluisteraars van de publieke zenders ook wel hebben meegekregen. "Hier in het radiohuis is het in elk geval de 'talk of the town'", zegt Ron Vergouwen. De STER-reclames klinken sinds deze week anders. "De nieuwe tune, jingle, pingel, of hoe je het ook noemt van het NPO reclamebedrijf maakt wat los. De STER wil zijn naamsbekendheid wat opkrikken. Daarom zit de naam STER nu in de jingle verwerkt." De 3FM-dj’s Youri Leeflang en Rob Janssen haakten erop in met een remix. "Niet iedereen is even positief en het vraagt natuurlijk om grapjes. Benieuwd of de nieuwe STER-tune het ook vijf jaar gaat volhouden", besluit Vergouwen.
Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.
Bloopers
In een liveprogramma op de radio gaat nog wel eens iets mis. Daarom heeft Ron Vergouwen ook elke week aandacht voor de meest hilarische bloopers van de week. Deze week aandacht voor: Griet Op de Beeck, Mattie Valk, Fred van Leer, Clemens Peters en Tom van ’t Hek.
Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.
Ron Vergouwen: "Hiermee zet ik een punt achter mediaweek 37, de nieuwe mediaweek is officieel begonnen. Ik houd mijn hart vast."