Fragment

Het Mediaforum met Thomas Muntz en Dieuwertje Kuijpers

  1. Fragmentenchevron right
  2. Het Mediaforum met Thomas Muntz en Dieuwertje Kuijpers

Aan tafel zitten Thomas Muntz, Dieuwertje Kuijpers en Spraakmaker Jan Driessen.

 

Twitter gaat vanaf 5 maart labels geven aan foto's en video's die misinformatie bevatten. Ook gaat Twitter gemanipuleerde beelden verwijderen die bedoeld zijn om schade te veroorzaken. Is dit een effectieve maatregel? Wie bepaalt uiteindelijk wat schadelijke berichten zijn?


Hoe kijken onze mediakenners verder naar de situatie en dit medium? Volgens Muntz en Kuijpers bereik je met microtargeting alleen maar verdere polarisatie. Muntz: “Je kunt iemand niet van mening doen laten veranderen door een raar plaatje van Hillary Clinton en de duivel op hem te microtargeten,dat is niet waar.“ Volgens Driessen moeten we van de anonimiteit van Twitter af, dat is volgens hem de enige oplossing. Zou dat helpen?