Het Mediaforum met Gert-Jaap Hoekman en Mireille van Ark
- Fragmenten
- Het Mediaforum met Gert-Jaap Hoekman en Mireille van Ark
Aan tafel zitten Gert-Jaap Hoekman, Mireille van Ark en Spraakmaker David van Reybrouck
Het Mediamoment van Van Ark gaat over de advertentie in het AD. Namens de vrouwen uit het bedrijf van John de Mol. Wat staat erin en welk signaal geeft het? Het is kort, maar is het krachtig genoeg?
Hoekmans Mediamoment gaat over de vorm van de uitzending. Dit is niet het allerbelangrijkste in de discussie maar had dit op de tv gemoeten? En wat was de kracht van YouTube?
Hoekman: "Hij heeft daar super goed gebruik van gemaakt"
The Voice is hét gesprek in medialand. Iedereen worstelt met het verslag doen hiervan. Er zijn nog veel twijfels en onzekerheden. Is dit genoeg bewijs? Kan je van feiten spreken?
Van Reybrouck spreekt over dit op hem overkomt. Hoe kijkt hij naar dit voorval wat sterk begint te lijken op een 'trial by media'?
Van Reybrouck: "In de normale rechtsspraak is er de mogelijkheid om je schuld in te lossen, maar bij trial by media kan dat niet"
En hoe nu verder? Wat bericht je erover als zakelijke nieuwszender? Hoe komen we terug in rust en kalmte over dit onderwerp?
Van Ark: "Je kan niet voorkomen dat je op een zere plek drukt"
Video niet beschikbaar
We sluiten af met het Taalteam met Eveline van Rijswijk