Wat kan de Nokia 3310 leren van de comeback van Tjolk?
- Fragmenten
- Wat kan de Nokia 3310 leren van de comeback van Tjolk?
De legendarische Nokia 3310 maakt een comeback! Dit blauwe toestel waarmee je niet veel meer kan dan bellen en smsen werd in 2000 door Nokia op de markt gebracht. Het toestel bereikte al snel een cultstatus omdat het haast onverwoestbaar is. De Britse ex-soldaat Dave Mitchell bewijst dat dit toestel lang meegaat. Zijn bakbeestje is al 17 jaar oud en overleefde 3 oorlogen! Voor wie zijn Nokia 3310 niet ergens in een lade bewaard heeft, eind februari is het voor 59 euro verkrijgbaar.
Er worden wel vaker producten voor de 2e keer in de markt gezet. Herinnert u zich bijvoorbeeld deze nog?
Tjolk! Het mierzoete drankje bomvol E-nummers. Veel mensen zijn groot geworden met deze pakjes drinken. Ondernemer Niek Nielen zag kans om het merk te kopen en herintroduceerde het in de meeste grote supermarkten in 2014. Maar dan zonder E-nummers, met eerlijke ingrediënten en een ietwat aangepaste verpakking. Hij had er alle vertrouwen in dat het merk weer net zo populair zou worden als in de jaren 80 en 90. Maar helaas, het merk is alweer ter ziele. Niek Nielen heeft veel geleerd van dit avontuur en heeft nog wel een paar tips voor Nokia die de 3310 weer gaat verkopen. We spreken met Nielen in de rubriek Eerder Gehoord in Radio Eenvandaag.