De Week van Kee: Alles voor de populariteit
- Fragmenten
- De Week van Kee: Alles voor de populariteit
Van meedoen aan de slimste mens tot springen op een skateboard. Politici gaan behoorlijk ver om de kiezersgunst te winnen. Deze week nog stond minister Cora van Niewenhuizen opeens op het voordek van een schip als Rose uit de Titanic met TV-verslaggever Jaïr Ferwerda als Jack. En dat is nog maar een teken aan de wand, volgens onze politieke redactie.
Het is in principe van alle tijden: Machthebbers die in het gevlei willen komen bij de kiezer. Oud-premier Joop den Uyl (PvdA) ging langs bij een TV-show van André van Duin en zijn opvolger Dries van Agt liet zich interviewen tijdens het wielrennen. Allemaal om een kant te laten zien die de kiezer anders niet zou zien.
Steeds gekker
De laatste jaren drijft de jacht op de gunst van de kiezer politici alleen steeds verder. Wanhopig proberen ze in een moordende concurrentiestrijd om de aandacht boven de rest uit te stijgen. Spelletjesshows, raps en vlogs: Politici hopen ermee af te dalen uit de ivoren toren, maar dat loopt meer dan eens verkeerd af.
We praten erover met Kees Boonman, politiek journalist, vlogger én politiek commentator voor onder meer Omroep Max.